10 způsobů jak se zbavit negativity

Sekce

Dostal/a ses až sem

Děkuji za tvůj projevený zájem. Nyní jak jsem slíbil ti zde ukážu 10 způsobů jak se zbavit negativity. Kompletní soupis najdeš na stránce níže.

Užij si video!

Otázky mi pište na e-mail: info@krystofbroz.cz

1. uvědomění

První krok ze všech je uvědomit si, že nějakou negativitu mám. Uvědomit si, že teď prožívám negativní pocity, že teď mám negativní myšlenky a že teď reaguji negativně. Tímto způsobem můžete s negací dále pracovat nebo ji nechat pustit.

2. tužka a papír​​

Jestliže nám nedá pokoj nějáká konkretní myšlenka, můžeme si jí napsat na papír. Tím samotný problém dostaneme pryč z nás a získáme možnost se na celou situaci podívat z jiného úhlu pohledu. Tužka a papír jsou velmi silnými nástroji a můžou nám pomoct i při hledání samotné příčiny našeho negativismu.

3. znič papír

Předchozí bod se dá posunout ještě více a zbavit se negativity úplně. Pokud již samotné napsání nepomohlo a stále se cítíme špatně, tak je potřeba papír zničit. Využijte oheň, vodu, zemi (posypat solí), vzduch (hodit pryč), nebo můžete papír roztrhat a vyhodit. Způsob zničení je zcela na tobě, ale vybírej pocitově.

4. přesmeruj pozornost

Někdy stačí pouze negativním myšlenkám nedávat energii a ony zmizí samy. Ponořte se do přítomnosti. Čtěte knihu, zajděte si na procházku a vnímejte zvuk z okolí, ponořte se do vaření, jděte kreslit, … Možností je mnoho a je na tobě, který si vybereš.

5. relax

Tak a stop. Už stačilo cokoliv dělat, jakkoliv přemyšlet. Teď jsem tu já a budu se sobě věnovat. Zajdu si na welness, zajdu si na masáž, nebo si udělám doma strečink, pozvu se na kávu, udělám si doma čaj. Věnuj svůj čas sobě.

6. meditace

Není to nic mystického, ani nadpřirozeného, možná je to ta nejpřirozenější věc. Zvolte si polohu jakou chcete, můžete sedět nebo ležet a jen dýchejte. Jde opět o to nedávat energii svým myšlenkám a jen je nechat proudit. Na YouTube najdete spousta vedených meditací, na různá zaměření. Dej tomu šanci na pár týdnů.

7. sport

Naše tělo velmi ovlivňuje to jak se cítíme. Je fakt, že mysl ovlivňuje naše tělo, ale i tělo ovlivňuje naší mysl. Pro nejlepší zbavení se negace doporučuji silový trénink (činky nebo cvičení s vlastní váhou), nebo vytrvalostní trénink (běh, kolo, brusle,…). Pokud se během tréninku dostaneme do určitého nekomfortu a my tento nekomfornt překonáme, tak se dokážeme i rázovitě zbavit všeho co nás trápí.

8. šok - otužování

Opět budeme pracovat vědomě s nekomfortem, ale jiným způsobem. Tento bod je zaměřený na šok, ale konkrétně na otužování. Když vystavíme naše tělo chladu, ať už vzduchem nebo vodou, tak nás začne více zajímat to, ať se oteplíme než naše negativní stavy. Můžeme využít občasnou studenou sprchu, například 10-15sekund, nebo otužování vzít vážně a učit svoje tělo zachovat klid v tomto nekomfortu (chladu). Pokud tě toto téma více zajímá, tak si najdi knihy, video od autora Wim Hof.

9. jdi se vyřvat!​

Když už nic nepomůže, tak nezbývá nic jiného, než se zhluboka nadechnou a pořádně si zařvat. Z plných plic klidně i vícekrát, nestyď se za sebe, neboj se i nadávat, křičet jak je všechno špatně, jak už na to všechno… Jsme totiž zvyklí naše emoce potlačovat a uchovávat nejlépe do našeho těle, kde z nich můžou vyklíčit nemoci nebo jiné zdravotní potíže. Doporučuji tento ozdravný proces provádět venku, ale pokud se stydíš, tak můžeš sám/a v pokoji, v autě nebo klidně do polštáře. Pokud to provádíš v uzavřeném prostoru nezapomeň ten prostor pořádně vyvětrat, nebo pokud je možnost, zapálit svíčku. Nemusíš se bát, jsou to tvoje emoce, dej jim volný průchod.

10. Nejsem tu pro tebe​

Tento způsob není úplně známý a zasloužil si samotnou kategorii. Díky propojenosti tohoto světa se všichni vzájemně ovlivňujeme. Není to jen nějaký blábol, ale fakt. Sám to určitě poznáš pokud vejdeš do místnosti, kde jsou všichni nervózní, pravděpodobně začneš být nervózní taky a nemusíš ani znát důvod. Totéž platí pokud se začneš bavit s velmi egoistickým člověkem, tak se může stát, že ty se staneš tím egoistou, který má potřebu se porovnávat. Je třeba si uvědomit, že to nejsou tvoje myšlenky, ani emoce.

Neplatí to samozřejmě vždy, proto využijeme velmi silné fráze NEJSEM TU PRO TEBE nebo NEJSEM TI K MÁNÍ. Tím sami sobě, tomu člověku, situace nebo prostředí řekneme, že nemáme zájem se účastnit negativního dramatu. Pokud si včas uvědomíme, že jsme pod vlivem něčeho tak si řekněte danou frázi. Pokud ucítíte úlevu, je to aktuálním řešení pro tebe, pokud ne, pravděpodobně se jedná o tvojí vlastní negativitu.

S tímto bodem je třeba nakládat vědomě, není tady od toho abychom svojí vlastní negativitu sváděli na někoho nebo něco jiného.

Držím ti palce a přeji ti, ať veškerou negativitu hravě zvládneš.

Líbilo se ti video?

Máš možnost mě podpořit

20Kč

50Kč

100Kč

Děkuji za zhlednutí

Získat video zdarma!